Menu Zamknij

Savoir – vivre w biznesie

Aby pozyskiwać jak najlepszych klientów i współpracować z najlepszymi firmami musimy pamiętać o zasadach savoir – vivre. W biznesie nie brakuje kilku zasad, o których koniecznie musisz pamiętać. Poznaj 3 najważniejsze zasady kultury w branży biznesowej.

Punktualność

To cecha, która oprócz twojego dobrego poczucia czasu, świetnie pokazuje twoją odpowiedzialność. Wiesz, że dane spotkanie jest bardzo ważne, szanujesz swojego rozmówcę, więc nie każesz mu czekać. Spóźnienie mogłoby zostać zinterpretowane jako brak odpowiedniego uznania dla klienta czy współpracownika.

Dress code

To kolejny wyraz szacunku dla rozmówcy. Odpowiedni, czysty i schludny ubiór spowoduje, że zrobisz dobre pierwsze wrażenie. Elegancki strój podkreśli twój szacunek do drugiej osoby i da jej do zrozumienia, że dane spotkanie jest dla ciebie niezwykle ważne.

Podejście do rozmowy

Nawet podczas rozmowy telefonicznej zachowuj wszystkie zasady savoir vivre. Przedstaw się i podaj nazwę swojej firmy oraz twoje stanowisko. Niezależnie od rodzaju rozmowy staraj się być uprzejmy. Bądź dobrym mówcą, ale także słuchaczem.